- 뮤지컬 <김씨표류기>
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<김씨 표류기> 2차 멘토링 현장
일시: 2019년 9월 23일 오후 8시 30분~10시 30분
장소: 라이브 사무실
멘토: 더뮤지컬 박병성 국장
뮤지컬 <김씨 표류기>는 정재영, 정려원 주연의 동명 영화를 뮤지컬로 옮긴 작품이다. 2인극 구조이지만 두 명이 서로 다른 독립된 공간에서 벌어지는 모놀로그 성격이 강한 극이다. 두 명의 주인공과 이야기를 도와주는 다양한 역할을 맡을 코러스가 등장한다. 뮤지컬은 원작 영화의 구성을 그대로 따르면서도 판타지적인 요소를 가미해 뮤지컬만의 재미를 주는 전략을 취한다. 인공지능 비니를 등장 시켜 여자의 이야기 상대 및 판타지를 만들어주는 역할을 하는 것이 대표적이다.
박병성 멘토는 어떤 이야기를 하고 싶은지 로그라인을 분명히 할 것을 주문했다. “세상에서 소외된 두 사람이 만나 성장하게 되는 이야기”라는 로그라인은 모호하다며 구체적인 플롯 설정이 필요하다고 말했다. 인물을 먼저 살펴보면 남자의 경우 대출 빚 때문에 자살하는 것으로 시작해 밤섬에 갇히게 되고 그곳에서 다시 자살하려고 하지만 사루비아 꽃을 보며 죽음을 미룬다. 6번 넘버 ‘자연의 섭리’에서 확실하게 깨달음으로 살아볼 힘을 얻게 되는 변화를 관객들에게 설득시켜야 하는 상황인데, 이성적인 설득이 아니라 종교적인 광신도적인 설득이 아니면 어려울 것 같다며 ‘자연의 섭리’에 사루비아가 마치 할렐루야처럼 들릴 수 있어야 한다고 말했다.
또한 남자의 변화가 일어나는 지점이 짜장면을 만드는 과정이다. 현재는 밤섬에서 익숙해지는 과정을 노래하는 ‘규칙 리프라이즈’ 다음에 곧바로 짜장면을 만들겠다는 것으로 넘어가서 남자의 생각의 변화 과정이 갑작스럽다. 익숙해진 이후 권태의 과정이 생략되어 짜장면이라는 새로운 목표, 희망의 설정이 갑작스럽다며 여백을 줄 필요가 있다고 했다.
여자는 밤섬에서 남자의 생활을 지켜보고 난 후 골방에서 벗어나 밖으로 나오게 된다. 현재는 자신과 같은 입장의 남자가 닫힌 공간에서 자신과 다르게 무언가 열심히 능동적으로 행동하는 모습이 변화를 이끌어내게 하고 있으나 관객들을 설득하기에는 약하다. 멘토는 그보다 둘의 로맨스(꼭 남녀 간의 로맨스가 아니라 두 외로운 영혼이 서로 마음을 나누는 방식의)를 강화하는 방향으로 전개하는 것이 어떻겠냐는 제안을 했다. 남자는 밤섬 모래사장에 글씨를 쓰고 여자는 와인병에 메시지를 담아 서로 펜팔을 주고받는데 남자의 질문 ‘Who Are You?’란 질문에 여자는 답하지 못한다. 처음에는 온라인 상에서 가상의 핵인싸 돌로레스로 자신을 소개하려고 하지만 결국 남자에게 거짓말을 하지 못하는데 이 지점을 살려 전체 구성을 짜는 것을 제안했다. 즉, 이 작품을 어떠한 이유로 골방에 들어간 여자가 가상의 공간에서 자신을 부정하고 가상의 돌로레스라는 인물로 사람들과 소통하고 있다가 남자를 통해 이정연 본인을 인정하고 그 앞에 나서는 플롯으로 구성해 보라는 제안이었다. 그러기 위해서 여성의 전사를 좀 더 디테일하게 구성하고 남자 위주의 진행에서 여자 중심의 극으로의 변화도 제안했다. 이미 ‘돌로레스’나 ‘Who Are You, Who Am I’의 넘버가 그런 구조로 되어 있기 때문에 이 점을 중요 플롯으로 만들어 보라는 제안이었다.
지금은 남자가 짜장면을 만드는 과정과 여자와 소통하는 과정이 별개로 나누어져 있는데 남자 역시도 여자와 펜팔을 주고받는 과정에서 영향을 받아 짜장면을 완성하는 구조로 좀 더 두 개의 플롯을 엮어놓으라고 충고했다. 그리고 현재 여자는 처음 소개하는 장면 이외에는 지켜보기만 하고 와인병에 편지를 보내는 것 이외에는 액션이 없기 때문에 좀 더 극에서 액션을 할 장면들을 만들어야 한다고 말했다.
박병성 멘토는 마지막으로 두 인물의 어떤 점에 관객들이 공감할 수 있을지 그 지점에 대해 충분히 고민하기 바란다고 했다. 무인도에서 짜장면을 희망으로 생각하고 그것을 완성해내는 사람에게 같이 감동하기는 쉽지 않다며 이 이야기에서 작가가 최종적으로 관객들과 나누고 싶은 이야기를 스스로 명확하게 하고 그 이야기가 충분히 가치 있고 반영되어 있는지 검토할 필요가 있다고 했다.
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第二次mentoring
日期:2019年9月23日晚8时30分~10时30分
地点:Live办公室
mentor:The Musical Byungsung Park 局长
音乐剧《Mr.kim漂流记》将Jae-young Jung,Ryu-won Jung主演的同名电影搬上了音乐剧舞台。虽然是双人戏结构,但两人的故事在不同的独立空间展开,性格反差鲜明。剧中,助力两位主人公及多个角色之间故事展开的Korus即将登场。音乐剧完全按照原作电影的结构制作,然后在其中添加了一些科幻元素,使音乐剧更具趣味性。其中,人工智能BINI的登场,女性故事和科幻元素的添加比较有代表性。
Byungsung Park导师指出:"要明确自己想表达的内容。" 他说"世界上被疏远的两个人相遇并成长的故事"显得模糊不清,需要设定具体的故事。首先,从人物来看,男性因无法偿还贷款而试图自杀,结果自杀未成而被困在岛上。虽然尝试过再次自杀,但看着撒鲁维亚的花朵,他迟疑了。在第六首歌《自然的法则》中,必须让观众切实领悟到变化,但如果不是理性的说服,而是宗教狂热的说服,似乎很难做到。" ‘在《自然的法则》里,萨鲁维亚应该像哈利路亚一样。"
让男人逐渐变化的是制作炸酱面的过程。现在,在熟悉岛屿的过程"规则重塑"之后,马上就要制作j炸酱面,这样的顺序让笔者感到惊慌失措。 炸酱面这个新目标和希望的设定很不自然。有必要给空白点。
有精神问题的姑娘观察岛上男人的生活后,迈出了房间的门。目前,与自己持相同立场的男人在封闭的空间里做出与自己不同努力的主动行动的样子正在引发变化,但是说服观众的能力较弱。导师提议说:"比起这个,向强化两人的罗曼史(不一定是男女之间的罗曼史,而是两个孤独的灵魂互相分享心灵的方式)的方向展开如何?"
男的在沙滩上写字,女的在葡萄酒瓶里装口信,互相交换。 男人问的"Who Are You",女人回答不了。 她想把自己介绍为网络虚拟人物,但最后还是不敢对男人撒谎,她建议保留这个点,组成整体。即,该作品由进入房间的女性以某种理由否定自己,在假想中与人沟通后,通过男性承认本人的故事构成。为此,她建议将女性的战士组织得更细致一些,从以男性为主的主持向以女性为中心的剧种转变。因为《Dolores》或《Who Are You, Who Am I》的歌曲已经形成了这样的结构,所以提议将这一点制作成重要的故事。
男人制作j炸酱面的过程和和女人沟通的过程分成了两部分,男人也是在和女人互赠笔臂的过程中受到影响,最后才完成炸酱面的故事。而且现在女人除了第一次介绍的场面之外,只关注其他场面,除了给葡萄酒瓶写信之外,没有其他动作戏,所以要制作更多的动作场面。"
Park导师最后表示,希望观众能够充分思考这两个人物的哪些方面能引起共鸣,从而达到这个目的。 在无人岛将炸酱面视为希望,完成它的人很难被感动","在这个故事中,作者自己明确了自己最终是否需要与观众分享的故事,并充分地反映了这个故事的价值"。作者最终需要明确自己想与观众分享的故事,并考虑其故事是否具有充分的价值和反映。"
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<キム氏の漂流記> 2次メンタリング現場
日時:2019年9月23日午後8時30分~10時30分
場所:ライブ事務室
メンター: :ザミュージカルのパク・ビョンソン局長
ミュージカル<キム氏漂流記>はチョン・ジェヨン、チョン・リョウォン主演の同名映画をミュージカルに移した作品だ。 二人劇の構造だが、二人が他の独立した空間で行われるモノローグ性格が強い劇だ。 二人の主人公とストーリーを手伝う多様な役割を演じるコーラスが登場する。 ミュージカルは原作映画の構成をそのまま従いながらも、ファンタジー的な要素を加味してミュージカルならではの楽しみを与える戦略を取る。 人工知能ビニーを登場させ、女性のストーリーの相手やファンタジーを作る役割をするのが代表的だ。
パク・ビョンソンメンターは、「どのような話がしたいかログラインを明らかにすることを注文した。 「世の中から疏外された二人が出会って成長するストーリー」というログラインは曖昧だとしながら、具体的なプロット設定が必要だと話した。 人物をよく見ると、男性の場合、借金のせいで自殺することから始まり、バム島に閉じこめられるようになり、そこで再び自殺しようとするが、サルビア花を見て死を延ばす。 6番ナンバー'自然の摂理'で確実に悟りに生きてみる力を得ることになる変化を、観客らに説得させなければならない状況なのに、理性的な説得ではなく、宗教的な狂信徒的な説得でなければ難しそうだといい、'自然の摂理'にサルビアがまるでハレルヤのように聞こえなければならないと話した。
また、男性の変化が起こる時点がジャージャー麺を作る過程だ。 現在はバム島で慣れる過程を歌う 'ルールリフライズ'の次にすぐジャージャー麺を作るという話に移り、男性の考え方の変化過程が突然だ。 慣れて以降、倦怠の過程が省略され、ジャージャー麺という新しい目標、希望の設定が突然だといい、余白を与える必要があると話した。
女性はパム島で男性の生活を見届けた後、小部屋から脱して外に出るようになる。 現在、自分と同じ立場の男性が閉じられた空間で、自分と違く何か熱心に能動的に行動する姿が変化を引き出すようにしているが、観客を説得するには弱い。 メンターは彼より二人のロマンス(必ず男女間のロマンスではなく、二人の寂しい魂が互いに心を交わす方式の)を強化する方向に展開するのはどうのかと提案した。 男性はバム島の砂浜に字を書き、女性はワイン瓶にメッセージを込めてペンパルを交わすが、男性の質問「Who Are You?」という質問に女性は答えられない。 最初はオンライン上で仮想のようキャである「ドロレス」で自分を紹介しようとするが、結局、男性に嘘をつくことができないが、この時点を活用して 全体の構成を組むことを提案した。 すなわち、この作品を何らかの理由で小部屋に入った女性が仮想の空間で自分を否定し、仮想のドロレスという人物で人々とコミュニケーションしていて、男性を通じてイ・ジョンヨン本人を認め、その前に出るプロットで構成してみろという提案だった。 そのために女性の前事をもっとディテールに構成し、男性中心の進行から女性中心の劇への変化も提案した。 すでに「ドロレス」や「Who Are You, Who Am I」のナンバーがそのような構造になっているため、この点を重要なプロットにしてみようという提案だった。
今は男性がジャージャー麺を作る過程と女性とコミュニケーションする過程が別個に分かれているが、男性も女性とペンパルをする過程で影響を受けてジャージャー麺を完成する構造で、もっと二つのプロットを編んでおくようにアドバイスした。 また、現在、女性は初めて紹介するシーン以外には見届けるだけで、ワイン瓶に手紙を送ること以外にアクションがないため、もっと劇でアクションをするシーンを作らなければならない」と言った。
パク・ビョンソンメンターは最後に二人の人物のどんな点に観客が共感できるか、その時点について十分悩んでほしいと言った。 無人島でジャージャー麺を希望と思い、それを完成させる人に感動することは容易ではないと言いながら、このストーリーで作家が最終的に観客と話したいストーリー を自ら明確にしてそのストーリーがゆっくり価値があり、反映されているかどうかを検討する必要があると話した。
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[Castaway On The Moon] Second Mentoring Class
Time: 23 September 2019 8:30 p.m.-10:30 p.m.
Places: Live Office
Mentor: The Musical Director Park Byung-sung
[Castaway On The Moon] is a musical re-creation of the same name film by actors Jung Jae-young and Jung Ryeo-won. It is a two-person play, but it looks like a monologue because two people act in different independent spaces. There are two main characters and a variety of roles that help with the story. The musical follows the plot of the original film, but adds a fantasy element to give fun to musicals. AI Vinny appears, which plays a role in creating a fantasy and a story partner.
Park Mentor advised her to clarify what I want to talk about logline. The logarithm of "a story where two alienated people meet and grow up in the world" is ambiguous. Specific plot settings are required. If you look at the person first, the man begins by committing suicide because of his loan debt. Then he got trapped on the island of Bam, where he try to kill himself again. However, he delays suicide by looking at Sarubian flowers. He definitely realize life in song No. 6 ‘The Providence of Nature.’ The change in the power to live is revealed. The author needs to convince the audience of this scene. It should not be rational persuasion, but religious fanatics-like persuasion. The sight of Sarubian flowers appearing in Nature should sound like Hallelujah.
Also, the scene where a man's personality changes happens is the process of making jjajangmyeon. Now, the government is moving on to make jjajangmyeon right after "Rules Risket," which sings the process of getting used to the night island. The process of changing a man's mind is sudden. After getting used to Bam Island, the process of ennui was omitted. The new goal of jjajangmyeon, the setting of hope, is sudden.
The woman watches the man's life on the night island, then leaves the room and comes out of that place. Although a man of his own position is isolated on the island, the way he acts actively unlike himself is driving change. But it is weak to persuade the audience. It is not necessarily a romance between a man and a woman. It is okay if the two lonely souls share their minds with each other." The man writes on the sand at Bamseom, and the woman puts a message in a wine bottle and exchanges pen pals with each other. The woman cannot answer the man’s question ‘Who Are You?’ At first, she tries to introduce herself online as Dolores, the most famous and popular person in the virtual world. But in the end, she can't lie to a man. He suggested that the entire composition be made using this branch. That is, for some reason, a woman in a room denied herself in a virtual space and communicated with others as Dolores, and then admitted herself through a man and came out in front of a man. To do so, we need to organize the old stories of women in more detail. There is also a need to change from male-dominated flow to female-oriented play. The proposal was to make this an important plot because the number of Dolores or Who Are You and Who Am I is already in such a structure
Now, the process of men making jjajangmyeon is divided into the process of communicating with women. When men exchange pen pals with women, why doesn't the writer weave two plots into a structure that completes jjajangmyeon under the influence? And women only watch men except for the first scene they introduce themselves. There is no action except to send a letter to a wine bottle. We need to create scenes that will be more active in the play.
Park Mentor said, "I hope that the audience will finally think about what points the two characters can relate to and that." It is not easy for the audience to be moved by someone who thinks of jajangmyeon as hope on a desert island and completes it. In this story, the author must clarify for himself what he wants to share with the audience to the end. That way, the story is worth it and needs to be reviewed.
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